Poleg ostalega sem še Motorist

Zakaj z veliko? Ker nisem motorist ampak Motorist. No ja, nekateri bi rekli BeeMWejevec. Ja, vem, to je za tiste "ta stare", s hemeroidi, zdolgočasene, osivele dedce, ki tako in tako ne morejo drugega, kot da si kupijo drag motor in potem mislijo, da so potegnili nekoga za nekaj. Pa saj je konec koncev kar veliko resnice v tem. Hja, vsaj hemeroide imam. Na žalost! Pa siv sem tudi. Da pa ne bo pomote, pa je tudi moja draga (beri žena, da ne bo mišljeno kot "stane veliko denarja") BeeMWejevec. Hja! In nima hemeroidov. Če je pa osivela, pa ne vem, ker se barva. Vseeno mislim, da ni. V družini sem jaz tisti, ki je siv.

Motorist z veliko začetnico sem postal okoli 6 let nazaj, ko sem opravil izpit, kupil motor in popokal drago (takrat še ni bila žena, se je pa kasneje izkazalo, da je bila draga) in sva šla. Samo v zadnjem letu sva naredila 20.000 km. Naročena sva tudi na motoristično revijo. Zakaj je to pomembno? Ker sva drugačna. Moja žena (draga v obeh pomenih) na motorju ne pozdravlja ostalih motoristov, ker meni, da smo s tem smešni, če se potem ob postankih ne družimo?! Ma ja, saj nekako to drži, ampak potem te še bolj etiketirajo kot "ta pravi BeeMWejevski hohštapler". Ah. No, letos pa je izpit za motor opravila še žena. Ne glede na to, da si je želela opraviti izpit zgolj iz radovednosti, ne pa zato, da bi zamenjala vlogi (kako sem bil naiven!), sva kupila drugi (dodatni, da ne bo pomote) motor. Da pa je ironija še večja, sem ji sam za rojstni dan "kupil" vse stroške v zvezi z izpitom. In zdaj sem ob popoldnevih doma sam z otroci, ona pa na motorju. BeeMWeju. In po moje ostale motoriste pozdravlja!

No, ampak stran na šalo. To, o čemer hočem pisati je naslednje. Naše ceste. In na našo kulturo v prometu do motoristov (ja, tudi tistih z malo začetnico). Res smo ubogi. Tudi moja draga je ljubiteljica motocikistike in resnično uživava v vožnji. Vsako leto se odpraviva kam v tujino s šotorom v kovčkih brez posebnega plana. Zgolj nekaj točk v oporo pri dnevnih planiranjih. Hrvaška, Črna gora, BiH, Italija, Sardinija, Sicilija, Avstrija, Švica, Francija, Andora, Španija, Portugalska in mogoče še kakšna dežela je bila gostiteljica najinih dvokolesnikov. Ne glede na lokalne "znamenitosti" glede kulture vožnje, je ugotovitev naslednja. Italijani, vsaj v severnem delu države, resda tovorijo cele familije na motorjih in se drenjajo med avtomobili, so zelo strpni do motoristov. Vsi spoštujejo drug drugega v prometu. Švica. To ja tako ena posebna država. Sami uživači na motorjih, v avtomobilih, ki ceste spoštujejo in jih vzdržujejo (ponekod celo sesajo pesek z njih!!). Na Portugalskem sploh ne potrebuješ avtocest, ker imajo tako odprte in lepe ceste. Hrvaška vemo, da je znana po enem najslabših asfaltnih mešanicah in to drži.

Pustimo zdaj cestninjenje in tovrstne lokalne posebnosti v združeni evropi. Poglejmo samo način vzdrževanja naših cest. Krpamo luknje velikosti lopate! Pa naj si bodo to ceste, ki so preko zime zaprte (določeni prelazi) in zato še manj obremenjene ali pa magistralne ceste. Odkar je avtocesta čez Trojane, smo že morali opraviti ponovno brušenje (hrapljanje) cemente obloge v predorih, magistralna cesta, ki pa je zdržala poleg lokalnega in tranzitnega prometa še gradbeno mehanizacijo pri gradnji avtoceste, pa niso preplastili. Ne, ampak so "poflikali" cesto, da je praktično neuporabna. Te ceste resda skoraj nihče več ne uporablja odkar so naše avtoceste praktično brezplačne. Še tovornjaki se ne ukvarjajo več s tem, da bi si pocenili določeno traso z vožnjo po teh cestah. Danes tovrstne ceste koristimo Kolesarji (ja, poleg ostalega sem tudi to) in motoristi ter Motoristi.

Švicarji z motociklističnim turizmom dobro služijo. Motorist ne more pripeljati s sabo Radenske in paštete ter ostalo zalogo za dopust, ampak mora vse sproti kupovati. Potrebujejo nočitve kot ostali, si radi ogledujejo različne, tudi odročnejše kraje in so zato dobri potrošniki. Na drugi strani gledam poletno sezono na Hrvaškem, kjer najdeš motoristov komaj za vzorec. Ali res ne bi mogli vzdrževati lokalne ceste na način, da obnavljamo celotne vozne pasove in ne delno krpanje? Ali to res tako podraži vzdrževanje? Dobimo razliko v ceni iz drugih virov. Lahko bi se ločili od ostalih držav in postali po tem znani širom ne samo Evrope. Prepričan sem, da je že danes dovolj denarja za obnovo cest, vendar odteka drugam. V prenašanju sredstev postajamo prvaki. Od socialnih transferjev do ne vem česa vse. S predpisom, da se obnavljajo cestišča izključno v širini najmanj enega voznega pasu in določeni dolžini, nam bi prineslo resda več voznikov kot so motoristi, oldtimerji, kolesarji, ampak nam bi pomagalo tudi v odnosu do prometa. Namreč odnos do prometa je tudi zaradi tega slabši, ker imamo infrastrukturo takšno, na katero nismo ponosni.

Sam imam drugačen odnos do stvari, ki je dražja od cenejše, dasiravno služi istemu namenu. Pa ponavadi mi je še celo bolj všeč :) Mogoče sem pa tudi zato BeeMWejist :)

Komentarji

  1. "BMW-ji so kul" vsakič trmasto ponavlja moj fotr. Pa še res je. :mrgreen:

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vse to se je dogajalo. Tudi Meni.

Pokvarjen želodec

Incest je igra za vso družino