Vzgojiteljstvo



vzgója  -e ž (ọ̑) 1. duhovno in značajsko oblikovanje, zlasti otroka: ukvarjati se z vzgojo mladine; dosledna, napačna, stroga zgoja; pomen domače vzgoje; vzgoja in izobraževanje / družbena, družinska vzgoja; državljanska vzgoja ki je usmerjena v oblikovanje dobrih, zavednih državljanov; estetska, moralna, socialna, verska vzgoja; spolna, zdravstvena vzgoja; iron. ta ima pa (dobro) vzgojo slabo je vzgojen, grdo se vede 2. načrtno razvijanje določenih sposobnosti koga za opravljanje kakega dela, kake dejavnosti: vzgoja strokovnjakov / filmska, glasbena, likovna, tehnična vzgoja; prometna vzgoja 3. načrtno ukvarjanje z rastlinami ali živalmi, da zrastejo, dobijo določene lastnosti: vzgoja novih sort / pravilna vzgoja krošnje ◊ agr. stebričasta vzgoja dreves pri kateri imajo drevesa vse veje enako dolge; šol. telesna vzgoja učni predmet, pri katerem se s telesnimi vajami, športnimi aktivnostmi prizadeva za razvijanje telesnih sposobnosti in zmogljivosti
 
Hecna definicija. Morda ne hecna, a zanimiva. Oblikovanje.
 
Kaj vse nas oblikuje. Par dni nazaj sem se peljal z motorjem mimo bivše trgovinice. Trgovinico je imela kolegica, ki danes živi v Ameriki. Da pogledam tja, kjer je bila trgovinica me je izoblikovalo takrat in še danes po 20 letih.
 
To je le eden izmed primerov. Zadnje tri tedne gojim začimbe. In to jaz, k' mi rože ne uspevajo. Pravzaprav mi sine pravi, da meni ne uspevajo ženske in rastline. Pa sem poskusil veliko. Mislim rastlin.
 
A, ko gledam sina, ki je trenutno na kresovanju, sem vesel. Kretnja, dve in že se razumeva. Pri vicih se ne smejiva, ampak najprej vprašava, če ga štekava. Imava pač malo daljpo lajtngo. Ko na hitro rečem, da bi pomil posodo, jo pomije. Da posesa stanovanje, ga posesa. Da prebeliva stene, je za. Le da si ne zaupa. Kosilo skuha, sten pa še ne "zna" pobelit. Ko je potrebno skrajšati pisalno mizo s krožno žago ali zvrtati luknjo, mi zna povedati, da je rokovanje z električnim orodjem lahko smrtonosno. Tako mu vsaj pravijo v drugem okolju. Smrtonosno. Pri meni vse to naredi dasiravno v tem ne uživa, saj je še v fazi spoznavanja. A naredi. In je zadovoljen. Zelo. Postaja iznajdljiv, je učljiv, le ni mu treba. A, kako bo čez tri leta šel ... v Ameriko? Mislim, če ne bo znal oprati perila, skuhati kosila, zvrtati luknjo v zid ... Zato mu rad kažem ta svet. Ne učim ga, ker se še jaz pri 44 učim. Učim ga, da se vsi učimo.
 
Res je dober fant. Naiven kot ati, a dober. Rad ga imam. In ponosen sem nase, da je takšen, kot je. Kdaj to vidim? Ker ga vedno rad predstavvim komurkoli. He is the man!

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vse to se je dogajalo. Tudi Meni.

Pokvarjen želodec

Incest je igra za vso družino