Z lepoto nad "renesanso"

Pravzaprav recesijo. Ampak mi je bil izraz, ki je pomotoma izletel, ne vem več komu, zelo všeč. Saj res, zakaj pa ne bi recesijo, ki se sliši tako "suho" zamenjali z renesanso? V wikipedii sicer lepo piše, da to obdobje zaznamuje tudi prehod iz blagovnega k denarnemu gospodarstvu in prehod iz fevdalne družbene ureditve v kapitalistično. Dve najbolj splošni značilnosti renesančne miselnosti sta individualizem in naturalizem. Hmm. Mislim, da se to ne sliši najbolje. Ali pač. Odvisno od tega, kakšen človek si.

Ampak posvetimo se trenutni "renesansi". Danes sem prebral, da Švicarji najpogosteje koristijo železnice kot javni prevoz. Zanimivo. Vsak švicar več kot 50 krat letno. Noro, a ne? In včasih smo dejali, da smo "Švica v malem"!? Ma ja. Poglejmo samo prvi vtis v prestolnici, ko izstopi ta Švicar iz vlaka proti avtobusni postaji. Pustimo to, kakšno avtobusno ali železniško postajo bi morala "Švica v malem" imeti, ampak samo glede čistoče ali bolje dizajna, lepote.

Nasproti postaje imamo še vedno neke vrste burekdžinice, ki me same po sebi ne motijo, moti me njihova urejenost. Iz stavbe, ki je zame ena lepših sodobnih gradenj "štrli" ven kot kiosk. Mislil sem, da smo se kioskov te vrste rešili v resnici pa so jih le prestavili par metrov. Zraven je kiosk, ki je prazen in zato preleplen z vsemi mogočimi plakati. Res neugledno in neurejeno. Prvi vtis je res močan in to negativno.

Zakaj pa me ta Švica tako privlači? Ker sva z ženo potovala z motorjem po njihovih prelazih in nekaterih mestih. Prav "moteče" je bilo, ker ti kljukci nimajo jumbo plakatov, reklamnih panojev na pločnikih, avtobusnih postajah in še celo več-nimajo spremenjenih avtobusov v potujoče reklame. Glede na moje prebivanje na Norveškem in po zadnji izkušnji sodeč tudi ti vikingi nimajo bombandiranja z reklamami.

Ali so reklame res nujne za gonilo gospodarstva, potrošnje? Ali res nič ne damo več na estetiko. Meni je res grdo! Vsako gradbišče, fasado hiše, avtobus, kandelaber smo spremenili v reklamni nosilec. Smo zaradi tega manj prizadeti v trenutni "renesansi"? Bolj bogati? Ali se samo jaz ukvarjam s tem, ko razlagam najstniškim otrokom zakaj je perilo še bolj belo z novim praškom?

Sam poskušam veliko pozornosti (beri denarja) nameniti stvarem, kjer izstopa dizajn. Tako sem oženil najlepšo žensko, imam najlepši računalnik, najlepše ure in tako naprej. A, res ne moremo zajeziti oglaševalskega onesnaževanja?

Komentarji

  1. Odlično. Se povsem strinjam. Tudi sam sem opazil na Norveškem, da je "nekam prazno" vse skupaj. Nič jumbo plakatov, samo gozdovi, jezera, ... Prav "moteče"!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vse to se je dogajalo. Tudi Meni.

Pokvarjen želodec

Incest je igra za vso družino