EvrOPA!

Opa! Pardon, nisem namerno. Tako se mi včasih zdi, da se obnašamo Evropejci. Ali Evropa. Združena Evropa.

Bojda naj bi Grki postavili 12 km zid, ograjo podobno med ZDA in Mehiko, ob turški meji. Saj vemo zakaj, a ne? In razmišljam, kaj v primerih prebegov, države sploh lahko naredijo. Še posebej v EU. Glede na to, da nismo neandertalci in celo v družbi najboljših, jih ne moremo pobiti niti vrniti ampak imajo svoje pravice. In prav je tako. A vendarle. A, ni v Franciji prišlo do izgona Romov? Ali Ciganov? Pa saj je Francija ena sama Ciganska država. Ne razumite narobe, a nekajkrat sem bil v Franciji in ne ločim ali še bolje ne najdem več Francozov. Muslimani in Cigani. V večini. In vedno mi je bilo všeč, kako odprta družba so. Da lahko vsi sobivajo. Tega sem si želel tudi pri nas. Danes pa določene skupine preganjajo. In to ena pomembnejših članic EU!

Za časa bivanja na Norveškem sem bil spet presenečen. Sami "naši". Še posebej v Oslu. Več srbščine in hrvaščine slišiš, kot pri nas na železniški postaji. Kako lepo. Zanimivo. In odprto. Pa črncev. To so družbe! Odprte, brez težav, vsi se imajo fajn, se razumejo in so enakopravni.

Gledam pa Švico, kjer so imeli referendum o tujcih, džamijah, nošenju orožja ... in mi ni kaj veliko jasno, kako to lahko sredi Evrope. Pa sem bil tudi tam. Kanton en, pa drugi, sledi tretji in se menjavajo med seboj v neredu kot so luknje v švicarskem siru.

"Mi" Evropa imamo vsaj skupno valuto, ki nas povezuje, a ne? Pa spet govorice o tem, da bi katera izmed članic zapustila skupno valuto, da ne bi pomagala drugi državi sočlanici EU. Celo enotni polnilnik za mobilne telefone bomo naredili. Sicer ga pripravljamo že pet let, ker se ne moremo dogovoriti, a vendarle. Sprejeli bomo morda celo Bolgarijo in Romunijo v schengen, če bosta Francija in Nemčija umaknila nasprotovanje. Hrvaško bomo priključili v unijo, če se spet ne bo kdo našel in nasprotoval.

Saj razumem, da so izzivi vsepovsod. A, vendarle. Ni smisel neke unije, ki je celo prostovoljna, da izkoristimo sinergije? Da smo skupaj močnejši? Kar pa danes vidim v EU je kup uradnikov, hudičevo velik kup, ki komajda obvladuje svoje področje, kaj šele vizijo skupne združene Evrope. Ne vem, ali sporočamo mladim rodovom, da je za boljši učinek potrebno soddelovanje. Da sodelovanje prinaša ogromne koristi. In da je sodelovanje sestavljeno iz "so" in "delovanja". Tako pa dnevno poslušamo o aktivnostih, ki jih posamezne države članice izvedejo ne glede na "neevropsko" obnašanje. In to toleriramo.

Sem še vedno ponosem Evropejec. Sicer ne bi o tem razmišljal. A, vendarle si želim več razumevanja med sabo, strpnosti in uživanja v naših razlikah. Poglejmo Američane, kako vidijo Staro celino kot romantično, drugačno, privlačno. Sami se pa včasih izgubimo. Škoda.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vse to se je dogajalo. Tudi Meni.

Pokvarjen želodec

Incest je igra za vso družino